İKİ ŞEHİR - ÜÇ DEVLET - İKİ BAŞKENT (İZNİK - BURSA)

BAŞLANGIÇ

BİTİŞ

KAÇ GÜN

gün

KAÇ GECE

gece

KAMPANYALI TUR

Hayır
1. Gün

İznik Ayasofya’sı - Süleyman Paşa Medresesi - Çini Atölyeleri - Lefke Kapısı - İznik Müzesi - Yeşil Camii - Ulu Camii - Tophane - Yeşil Cami-Yeşil Türbe - Cumalıkızık Köyü

SEEYOU TRAVEL yetkilileri ve rehberimiz eşliğinde sabah 06:00’da okul bahçesinde buluşma. Öğrencilerimizin otobüsteki yerlerini almalarından sonra saat 06:30’da okul bahçesinden rehberimizin anlatımları eşliğinde İznik’e doğru yolculuğumuza başlıyoruz. Yolculuk sırasında kumanya ikramlı kahvaltı servisi yapılacaktır. Yaklaşık 2 saatlik bir yolculuk sonrasında Doğu Roma İmparatorluğu ve Anadolu Selçuklulara başkentlik yapan İznik’e varıyoruz. Hıristiyanlar için önemli olan İznik Ayasofya’sını gezdikten sonra Süleymaniye Paşa Medresesi ve çinicilik atölyelerini, çini fırınlarının ortaya çıkarıldığı kazı alanlarını ve Lefke Kapısı’nı görüyoruz. Sonrasında  İznik Müzesi’ni (Nilüfer Hatun İmareti), İznik Yeşil Camii’yi de gördükten sonra İznik’ten ayrılıp Osmanlı Devleti’nin bilinen en eski köyü olan Cumalıkızık’a geçiyoruz. Konuk Evi, Sanat Evi, Çoban Evi, Etnografya Müzesi'ni, Cin Aralığı'nı görüp Bursa’ya gidiyoruz. Bursa’ya varışımızın ardından öğlen yemeğine geçiyoruz. Yemeğimizin ardından ilk durağımız Osmangazi ve Orhangazi türbelerinin yer aldığı Tophane oluyor. Buradan ayrılarak Evliya Çelebi’nin ifadesiyle “Bursa’nın Ayasofya’sı” ve İslam dünyasının mertebesi en yüksek 5 camii den biri sayılan Ulu Camii oluyor. Ulu Camii gezimizin ardından Yeşil Camii ve Yeşil Türbeyi görüp İstanbul’a doğru dönüşe geçiyoruz. Akşam saatlerinde İstanbul'a ulaşıyor ve sizleri almış olduğumuz noktada bırakıyoruz. Siz sevgili öğrencilerimizi bir sonraki gezimizde tekrar aramızda görmek üzere SEEYOU J diyoruz.