ASSOS AYVALIK BOZCAADA

gece

KAMPANYALI TUR

Hayır
1. Gün

İSTANBUL-YALOVA-BURSA-BALIKKESİR-ALTINOLUK

Siz değerli misafirlerimizle kalkış noktamızda buluşmamızın ardından SeeYou Travel ikramları eşliğinde gece yolculuğumuz ile başlıyoruz.

2. Gün

CUNDA ADASI - TAKSİYARHİS KİLİSESİ - AYVALIK TEKNE TURU – ORTUNÇ KOYU – AKVARYUM KOYU – CENNET KOYU - SEYTAN SOFRASI - ŞEYTANIN AYAK İZİ

Sabah otelde alınan açık büfe ardından otobüsümüzle, Ayvalık şehir merkezine gidiyoruz. Buradan denizin, güneşin, tadını çıkartmak için gün boyu sürecek Cunda Adası tekne turumuza başlıyoruz. Yüzme molası vereceğimiz ve göreceğimiz koylar arasında Dalyan Boğazı, Hakkı Bey Yarım Adası, Pınar Adası, Kara Ada, Çıplak Ada, Maden Adası, Ortunç koyu sayılabilir. Gün boyu sürecek bu keyifli tekne gezimizin ardından Cumhuriyet döneminden önce Rumların kokulu ada anlamına gelen Moshinos, Türklerin ise Cunda Adası dedikleri Ali bey Adası'nda teknemizden iniyoruz. Eski bir Rum yerleşimi olan Cunda Adasının tarihi sokakları ve evleri arasında yapacağımız gezinti sizleri geçmişe götürecek. Cunda Adasında bulunan 8 kiliseden günümüze en iyi şekilde koruna gelmiş Taksiyarhis kilisesini ziyaret ediyor, rehberimizin anlatımları eşliğinde buranın fotoğraflarını çekiyoruz. Sonrasında verilen serbest zamanda ise Cunda Adasının kordon kısmında sıra sıra dizilmiş dondurmacı tezgâhlarında Ayvalık’ın meşhur sakız dondurmasını tadıyoruz ve Cunda Adasının meşhur taş kahvesinde çaylarımızı yudumluyoruz. Cunda Adasında yapacağımız bu keyifli gezi sonrası gün batımına doğru Sarımsaklı mevkiine hareketle Şeytan Sofrasına gidiyoruz. Eşsiz Midilli Adası ve Ayvalık manzarasını gün batımı manzarası ile ölümsüzleştiriyoruz. Burada görülen Şeytanın ayak izi ve manzaraya karşı içilen sıcak çaylarımız sonrası otelimize dönüyoruz ve akşam yemeğimiz otelimizde.

3. Gün

BOZCAADA - RÜZGÂR GÜLLERİ – AYAZMA PLAJI – CENEVİZ KALESİ – MERMER BURNU – YÜZME MOLASI

Değerli misafirlerimiz, sabah otelimizde alınan açık büfe kahvaltı sonrası Bozcaada’ya hareket etmek üzere Geyikli İskelesine varıyoruz. Bizleri Bozcaada’ya götürecek olan feribotu beklerken sahilde çay, kahve keyfi için serbest zaman veriyoruz. Daha sonra feribota binerek yarım saatlik yolculuk sonrasında Bozcaada'ya varıyoruz. Bozcada'daki ilk durağımız tüm ihtişamıyla bizleri karşılayan ve Cenevizliler tarafından yaptırıldığı bilinen Bozcaada Kalesi olacak. Burada eşsiz manzara eşliğinde yapılan anlatımlar ve çekilen fotoğraflar sonrası eski Rum Mahallesi ve eski Türk mahallesinin ara sokaklarında dolaşıyoruz.Ardından Bozcaada denince ilk akla gelen  ada şaraplarını yudumlamak ve alış veriş yapmak için şarap atölyelerine gidiyoruz. Öğle saatlerinde kordonda verilen serbest zamanda dileyenler balık restaurantlarında Ege denizinden çıkan lezzetli balıkların tadına varıyor. Öğle yemeğinin ardından otobüsümüzde buluşarak rüzgar güllerini görmek ve fotoğraflarını çekmek için eski Polente deniz fenerini de içine alan adanın batı ucundaki rüzgar enerjisi üretim merkezine gidiyoruz. Daha sonrasında deniz ve güneşten yararlanmak Bozcaada nın turkuaz rengindeki denizine girmek için adanın en ünlü plajı olan Ayazma Plajına gidiyoruz. Burada verilen yüzme molamız ardından, bu şirin Ege adasından ayrılarak tekrar feribotla ulaşacağımız Geyikli iskelesinden otelimize doğru yola çıkıyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde.

4. Gün

BEHRAMKALE - ATHENA TAPINAGI – AKRAPOL - ASSOS – TRUVA ANTİK KENTİ - ŞEHİR SURLARI - ÇANAKKALE ŞEHİTLİK – CONK BAYIRI - TEKİRDAĞ VE KÖFTESİ

Değerli misafirlerimiz, açık büfe sabah kahvaltı sonrasında otelden ayrılarak, Behramkale olarak bildiğimiz Assos’a doğru hareket ediyoruz. Assos’a vardığımızda kısa bir tırmanışın ardından M.Ö 5. yy. tarihlenen Athena Tapınağının bulunduğu Akropol adını verdiğimiz tepeye çıkıyoruz. Tapınağı gördükten sonra Ege Denizi’nin muhteşem manzarasıyla büyüleneceksiniz, eğer şanslıysanız Türkiye’ye oldukça yakın Girit ve Eğriboz’dan sonra Yunanistan’ın 3. büyük adası olan Midilli Adasını görebilirsiniz. Büyük İskender’in hocası Aristoteles’in felsefe okulunuzda bulunduğu Assos’un Akrapol’ünu geziyoruz. Buradan ( Panoramik ) olarak Assos Limanını görüyoruz. Tarihte doğu ile batı arasında yapılan ilk savaşa konu olan Truva ( Troya ) Antik Kentine varış. 5000 yıllık zengin bir geçmişe sahip olan antik kente girdiğimizde bizi bütün haşmetiyle karşılayan Truva efsanesine uygun olarak yapılmış Tahta Atı görerek gezimize başlıyoruz. 9 Kez yakılıp yıkılan ve aynı yerde tekrar kurulan antik şehirde; eğimli ve iç içe geçmiş surları, surların ara kapılarını, rampalı kapılarını, sunak, hamam, kanalizasyon ve odeonunu görme imkânı buluyoruz. Truva antik kenti gezimizin ardından Çanakkale’ye gidiyor ve feribotla Eceabat’a geçiyoruz. Eceabat’a vardıktan sonra Gelibolu Yarımadası’na gelmiş oluyoruz ve 1914 yılında başlayan, toplam 253.000 askerimizin şehit ve zayii olduğu Çanakkale savaşının izlerini bir bir görmeye başlıyoruz. İlk durak noktamız yarımadadaki en büyük anıtımız olan Çanakkale Şehitler Abidemizdir. Abide ziyaretimizin ardından eski adı Kitre olan Alçıtepe Köyünden geçerek Çanakkale Savaşları sırasında kahramanlıkları destanlaşan ve tümü ile şehit olan 57. Piyade Alayı şehitlerimizin anısına T.C Kültür Bakanlığınca 1994 yılında yapılan 57. Alay Şehitliğini ziyaret ediyoruz. Ardından Conk Bayırına çıkıyor ve oradan panoramik olarak Ege Denizini ve Anafartalar Ovasını görme imkânı buluyoruz. Aynı zamanda Conk Bayırında Mustafa Kemal’in saatinin kırıldığı yeri de görüyoruz. Şehitlik gezimizin sonunda Keşan – Tekirdağ ( Tekirdağ da meşhur Tekirdağ Köftesi ( Ekstra ) yiyoruz.) üzerinden yolumuza devam ediyoruz. Akşam geç saatler sizleri aldığımız noktalara bırakarak bir başka seyahatimizde görüşmek üzere sizlerden ayrılıyoruz.