GAP TURU

BAŞLANGIÇ

BİTİŞ

KAÇ GÜN

6 gün

KAÇ GECE

5 gece

KAMPANYALI TUR

Evet
1. Gün

Adana - Sabancı Merkez Camii – Taş Köprü - Antakya – Uzun Çarşı – Mozaik Müzesi – St Pierre Kilisesi – Habib Neccar Camii ve Kabri - Tarihi Sokaklar – Katolik ve Protestan Kilisesi

Sabah 04:30’da Havalimanında siz değerli misafirlerimizle buluşmanın ardından bilet ve bagaj işlemlerini tamamladıktan sonra . Pegasus Havayolları  PC2080 sefer sayılı İstanbul / Adana uçağı ile Adana’ya hareket ediyoruz. Adana’ Havalimanında  bizleri bekleyen tur aracımız ve rehberimiz ile buluşarak turumuza başlıyoruz. Alınan kahvaltının ardından(ekstra), Adana şehir merkezini, Sabancı Merkez Camii ve Taş Köprüyü panoramik olarak görüyoruz. Sonrasında dinlerin ve dillerin kardeş gibi koyun koyuna yaşadığı, hoşgörünün ve farklı kimliklere saygının başkenti Hatay’a(Antakya’ya) gidiyoruz. Antakya’da yapılan panoramik şehir turu sonrasında Antakya mutfağının birbirinden değişik ve lezzetli mezelerinin tadını çıkarmak üzere öğle yemeğimizi almak üzere restoranımıza gidiyoruz. Yemeğimizin ardından Dünyanın 2.büyük Mozaik Müzesi olan Hatay Müzesini geziyoruz. Müze gezimiz sonrasında dünyanın ilk mağara kilisesi olan St. Pierre Kilisesi’ni panoramik olarak görüyoruz(restorasyon dolayısı ile). Ardından Anadolu’da yapılan ilk camii olan ve içerisinde Hz İsa’nın havarilerinden Yahya, Yunus, Şem'un-ı Sefa ve Yasin Süresinde adı geçen Habib–i Neccar’ ında kabrinin bulunduğu Habib Neccar Camini ziyaret ediyoruz. Ardından Eski Antakya Evlerini göreceğimiz sokaklarda yürümeye başlıyor, Katolik, Ortodoks Kiliselerini ziyaret ediyor, sonrasında Antakya’nın modern halini bize unutturacak olan Uzun Çarşıya giriyoruz. Ardından eski dönemlerde Antakyalı zenginlerin yazlık mevkii olan ve çağlayanlarından su kanallarıyla şehre su getirilen Defne (Harbiye)’yi geziyoruz. Harbiye’deki gezimizden sonra otelimize yerleşiyoruz.

2. Gün

Kırıkhan – Hassa – İslâhiye - Gölbaşı - Adıyaman - Kâhta – Karakuş – Arsemia – Cendere Köprüsü – Nemrut Dağı

Sabah otelimizde alacağımız kahvaltının ardından Kırıkhan, Islahıye, Gölbaşı üzerinden Adıyaman’a ulaşıyoruz. İlk olarak biraz dinlenmek için Şehir merkezindeki otelimize yerleşiyoruz. Ardından bizleri bekleyen minibüslerimize binerek muhteşem Nemrut Dağı macerasına başlıyoruz. 2000 yıl öncesinin çılgın ve idealist kralı Antiokhos’un Torosların zirvesine yaptırdığı anıt mezarına ulaşmadan önce göreceğimiz başka antik eserler de var. Sırasıyla; Kommagene kraliyet ailesinin kadınlarının anıtmezarı olan Karakuş Tümülüsü, Roma askeri mimarisinin dünyadaki en iyi köprü örneklerinden olan Cendere Köprüsü ve Komagene krallarının yazlık başkenti olan Arsemia kalıntılarını görerek 2150 mt. Yükseklikte ki Nemrut Dağı’na ulaşıyoruz.(Hava ve yol durumu müsait olduğu takdirde) Burada Doğu ve Batı Terasları, Zeus-Oramastes, Apollon-Mithras, Herakles-Artaganes, tanrıça Kommagene, kral Antiochos ve koruyucu Aslan-Kartal heykellerini görerek bir yandan da muhteşem günbatımını izleyerek günümüzü sonlandırıyoruz ve minibüslerimizle otelimize dönüyoruz. (Otele varış saatimize göre gün doğumuna da çıkılabilir Akşam yemeği ve konaklama otelimizde.

3. Gün

Atatürk Barajı - Bozova - Siverek - Hasankeyf – Dicle Nehri - Midyat – Konuk Evi – Telkariciler Çarşısı - Deyrulzafaran yâda Mor Gabriyel Manastırı

Sabah kahvaltı sonrası hareketle Türkiye’nin en büyük sulama projesi olan GAP’ın en büyük barajı Atatürk Barajını geziyoruz. Baraj gezimizin sonrasında Hasankeyf’e hareket ediyoruz. (2010 yılında yaşanan toprak kayması neticesinde tehlike arz ettiğinden, ilgili bakanlık tarafından kaleye çıkış yasaklanmıştır) Ilısu Barajı’nın suları altında kalacak olan bu kente gelirken Uzun Hasan’ ın Oğlu Kör Zeynel Türbesi ve bir dönemler Anadolu’daki en büyük köprü olan fakat şu anda kalıntılarını görebildiğimiz Taş Köprüyü görüyoruz. Sonrasında Yeni Saray, Mağaralar, Darphane, Zekât Kuyusu, Tılsımlı Kapı, Gözcü Kulesi, Büyük Saray, Ulu cami, Zindan ve El-Rızk Camii gezilerimizi yapıyor ve vereceğimiz serbest zaman ardından aracımıza binerek Süryani cemaatinin en önemli yerleşmelerinden olan Midyat’a varıyoruz. Birçok diziye mekân olan Midyat Konuk Evini geziyoruz. Ardından Süryani ustalarının yüzyılların birikimiyle ince ince işlediği telkari sanatının en iyi örneklerini görebilmeniz ve alışveriş yapabilmeniz için çarşıda serbest zamanımızı veriyoruz. Sonrasında Mardin merkeze gidiyoruz. Bir dönem dünyadaki tüm Süryanilerin merkezi sayılan Deyrülzafaran Manastırı’na gidiyoruz. Deyrülzafaran Manastırı gezimizde Kilise, Tıp Okulu, Sin Tapınağı, Vaftizhane ve “Kutsalların Kutsalı” anlamına gelen Kuduşkudşin (Patriklerin Mezarlığı) bölümünü de gördükten sonra otelimize yerleşiyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde.

4. Gün

Mardin – Kasimiye – Ulu Cami – Abbara – PTT Evi(Şahtana evi) – Göbeklitepe - Harran – Şanlıurfa – Kapalı Çarşı

Sabah otelimizde alınan açık büfe kahvaltı sonrası hareketle bu etkileyici ortaçağ kale kentinin sokaklarında yürüyüş yapıyoruz. Yürüyüş sırasında Ulu Cami Mahallesi, Abbaralar, Şehidiye Cami, PTT Evi (Şahtana evi) gezileri sırasında kendinizi başka bir dünyada bulacaksınız. Sonrasında Artuklu mimarisinin başyapıtlarından Kasımiye Medresesinde duruyoruz. Burada Mezopotamya Ovası’nın görüntüsü sizleri büyüleyecek. Buradan hareketle Kızıltepe-Viranşehir üzerinden Cilalı Taş Devrinden kalma, son dönemde dünya tarihini bile değiştiren ve dünyanın en eski açık hava tapınağı olarak kabul edilen Göbeklitepe’ ye ulaşıyoruz. Burada bulunan höyükte yapacağımız anlatımlar sonrası tekrar otobüsümüze binerek, Peygamberler Şehri Urfa’ya bağlı; ismi “Yolların kesiştiği yer” anlamına gelen Harran’a varıyoruz. İlk İslam üniversitesinin de bulunduğu 5000 yıllık geçmişe sahip Harran içinde; Harran Üniversitesi(Ulu Cami), Kale, Kervansaray ve Konik Harran Evleri görülerek Urfa’ya varılıyor ve otelimize yerleşiyoruz. Akşam saatlerinde otelimize yerleşiyoruz. Dileyen misafirlerimizle yörenin geleneksel eğlencesi Urfa Sıra Gecesine katılıyoruz.(ekstra)

5. Gün

Halil-ür Rahman ve Rızvaniye Camileri - Balıklı Göl - Ayn-el Zeliha Gölü - Hz. İbrahim Makamı - Bedesten ve Gümrükhan - Birecik – Kelaynaklar – Halfeti Tekne Turu – Rum Kale

Otelde alacağımız  kahvaltı sonrası Urfa turumuza kaldığımız yerde devam diyoruz.Halil-ür Rahman ve Rızvaniye Camileri, Balıklı Göl, Ayn-el Zeliha Gölü, Hz. İbrahim Makamı göreceğimiz ve ziyaret edeceğimiz yerler arasında. Gezimizin ardından Bedesten ve Gümrükhan'da vereceğimiz serbest molanın ardından Kelaynaklarıyla ünlü Birecik’e varıyoruz. Burada Kelaynak koruma çiftliğini gördükten sonra Siyah Gül denince aklımıza ilk gelen ve yakın zamanda Fırat Nehri üzerinde kurulan Birecik Barajının suları altında kalan Halfeti’ye varıyoruz. Daha sonra Teknemize binerek Baraj Gölü üzerinde yapacağımız gezi sırasında Rum Kale ve sular altında kalan köyleri görüyoruz. Ardından Gaziantep'e giderek otelimize yerleşiyoruz.

6. Gün

Nizip – Fırat – Gaziantep – Zeugma Müzesi – Mutfak Kültürü Müzesi – Bakırcılar Çarşısı

Antep gezimize Dünyanın en zengin Mozaik müzelerinden birisi olan Zeugma Mozaik Müzesi ile başlayacağız. Roma İmparatorluğunun en doğudaki, en önemli kenti olan Zeugma’dan son 15 yılda çıkartılan zengin mozaik koleksiyonunda pek çok mitolojik hikâyenin izini süreceğiz. Müzede ayrıca pek çok arkeolojik parça da sergilenmektedir. Müzeden sonra öğle yemeğimizde Antep mutfağının en leziz yemeklerini yiyerek gezimize devam ediyoruz. Eski şehirde yapacağımız yürüyüş turunda, şehrin merkezini oluşturan Kale’yi, Antep’in en eski ve köklü ailelerinden birisi olan Göğüş Ailesi’nin eski evi olan Mutfak Kültürü Müzesi’ni, pek çok tarihi Han, cami ve çarşıyı görerek Bakırcılar Çarşısı’na ulaşıyoruz. Alışveriş için fazlasıyla serbest zamanınız olacak. Serbest zamanda “ben daha çok gezeyim” diyenlerinize rehberiniz mutlaka yardım edecektir. Serbest zamanın ardından Gaziantep Havalimanına gidiyoruz. Bagaj ve bilet işlemlerimizi yaptıktan sonra Pegasus Havayollarına ait PC2407 sefer sayılı 18:35 Gaziantep / İstanbul uçağıyla turumuzun sonuna geliyor ve bir başka SEE YOU Travel macerasında görüşmek dileğiyle sizlerle vedalaşıyoruz.